Letnia ulga cenowa! Zapisz się do 31.08.2025 r. na dowolne wydarzenia z naszej oferty i odbierz 25% rabatu!
Promocja obowiązuje również na szkolenia zaplanowane po wakacjach. Użyj kodu WAKACJE.KIP i oszczędzaj.

Krajowy System e-Faktur - najczęstsze pytania i wątpliwości

Dostępne terminy:

690 zł netto + VAT

  • Formuła: online
  • Czas trwania: 5 h
  • Ilość dni szkoleniowych: 1

Co otrzymasz?

  • Autorskie materiały
  • Imienny certyfikat

Chcesz zapisać się na szkolenie telefonicznie lub mailowo?

Zadzwoń do naszego konsultanta lub wyślij mailem wypełniony formularz zgłoszeniowy.

(42) 235 31 95

[email protected]

Formularz zgłoszenia na szkolenie

Czy wiesz, że...

Każde nasze wydarzenie możesz również zamówić jako szkolenie wewnętrzne, w pełni dostosowane do specyfiki i potrzeb Twojej firmy. Dowiedz się więcej TUTAJ

O szkoleniu

Krajowy Systemu e-Faktur (tzw. KSeF) wejdzie w życie od 1 lutego 2026 roku. To platforma tworzona przez Ministerstwo Finansów do wystawiania i otrzymywania faktur drogą elektroniczną. Proces wdrożenia wymaga czasu i przeprowadzenia kilku etapów działań, dlatego należy zacząć je już w 2025 roku. Podczas szkolenia omawiamy najważniejsze pytania, które rodzą się przedsiębiorcom.

Czytaj pełen opis

Zwiń

Program szkolenia

Krajowy System e-Faktur(KseF) – zasady stosowania na przykładzie programu do fakturowania

  1. część – terminy wejścia w życie KSeF dla podmiotów vatowców i nievatowców:
    • Terminy wejścia KSEF, przesunięty rok podatkowy, jak liczone są obroty do wejścia przedsiębiorcy w KSEF?
    • Co z zakupami zagranicznymi, czy wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i importu usług również trzeba doliczyć do obrotu?
    • Czy najmniejsi podatnicy mają możliwość wejść później niż w 2026 roku do KSEF? Czy 10 tys. obrotu dotyczy każdej jednostki bez ograniczeń formy prawnej (jdg, sp zoo)?
  2. część – forma wystawienia faktury i jej przesłania:
    • Czy faktury wystawiane dla odbiorcy zagranicznego można wygenerować w KSEF i pobrać w języku angielskim?
    • Technikalia : czy jeśli w paczce wysyłanych faktur do KSEF jest faktura odrzucona to czy cała paczka jest odrzucona czy tylko konkretna faktura?
    • Jaką formę może mieć załącznik do faktury, czy może to być plik w pdf?
    • Co w przypadku zakupów internetowych np. na allegro, gdzie najpierw dokonujemy płatności a później dopiero otrzymujemy faktury?
    • Czy fakturowanie pakietów medycznych na pracowników także będzie wchodzić do KSEF?
    • Czy wczytujemy faktury, które nie podlegają opodatkowaniu w Polsce dokumentujące np. transakcje łańcuchowe?
    • Czy obowiązkowe będzie wstawianie do KSEF faktur, które są zwolnione z obowiązku fiskalizacji i są wystawiane automatycznie przez klientów w momencie zakupów internetowych?
    • W jakim przedziale czasu należy wczytać fakturę, która jest automatycznie wystawiona przez klienta?
    • Czy numeracja faktur nadawana w systemie księgowym musi mieć zachowaną kolejność numeryczną (względem daty utworzenia dokumentu w systemie księgowym) kiedy już będziemy obligatoryjnie korzystali z KSEF?
    • W jakiej sytuacji data wystawienia dokumentu będzie data wystawienia faktury w KSEF, jeśli data wystawienia w programie będzie wcześniejsza niż data wysyłki?
    • Czy można pobrać faktury zbiorczo? Czy każdą można pojedynczo?
    • Czy na liście faktur widać które zostały pobrane/odczytane?
    • Czy na fakturze sprzedaży oprócz pola nabywca jest pole odbiorca?
    • Czy data zaczytania faktury do KSEF wynikająca z nadanego numeru KSEF powinna być w systemie księgowym zapisywana? Czy ta data może być ważna z punktu widzenia np. raportowania JPK_VAT albo np. z punktu widzenia określania terminu płatności za daną fakturę?
    • Jakie rozwiązania przyjąć do obiegu załączników do faktur, poza KSEF - np. protokoły odbioru usług?
    • Czy Noty Księgowe będą jeszcze obowiązywać?
    • W przypadku wystawienia drugiej faktury korygującej, który numer faktury jako numer faktury korygowanej powinnyśmy podać na fakturze korygującej?
    • Co z kursami przeliczeniowymi w przypadku faktur WDT i eksportowych w sytuacji, gdy jest awaria i dokumenty trafią do systemu później niż dzień wystawienia?
    • Czy paragony z NIP nadal będą funkcjonować?
    • Jakie błędy na fakturach będą rodzić kary finansowe?
  3. część - nadanie uprawnień i autoryzacja:
    • Logowanie: Czy pracownik, logując się do systemu ma mieć profil zaufany? czy też poświadczenie podpisu?
    • Czy jeśli podatnik będzie korzystać z aplikacji niezależnego dostawcy czy w tej aplikacji ma jedynie nadać prawo uprawnienia?
    • Czy aby nadać uprawnienia będzie trzeba dodatkowo wysłać zawiadomienie do urzędu? Czy prokurent może podpisać ZAW-FA?
    • Czy każdy użytkownik może osobno logować się w sposób dowolny czy przez profil zaufany czy przez certyfikat?
    • Czy jeden pracownik może logować się profilem a drugi podpisem kwalifikowanym?
    • Czy wszystkie osoby wystawiające i wysyłające faktury w dziale handlowym mogą to robić poprzez pieczęć?
    • Jak powinno się nadawać uprawnienia dla biura rachunkowego?
    • Czy po ustaniu awarii czy w ogóle wysyłki faktury w trybie offline, gdy dokument zostanie wysłany do KSEF to wskazane dwa kody QR (offline + certyfikat) konieczne jest wysłanie do klienta faktury ponownie (jeśli tak to było ustalone z klientem, że dostaje faktury także w formie PDF’u) i czy kod QR po wysyłce do KSEF zastąpi te dwa kody, które pojawiły się na wizualizacji faktury wysłane w trybie offline poza KSEF?

Pokaż cały program

Zwiń

dr Małgorzata Rzeszutek

Doradca podatkowy

Prowadzący:

star star star star star

Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości , specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.

Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności w zakresie opodatkowania podmiotów medycznych oraz w podatkach dochodowych i dokumentacji cen transferowych dla spółek kapitałowych.

Wykładowca uniwersytecki i doświadczony szkoleniowiec.

Prowadzący:

dr Małgorzata Rzeszutek

Doradca podatkowy

Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości , specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.

Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności w zakresie opodatkowania podmiotów medycznych oraz w podatkach dochodowych i dokumentacji cen transferowych dla spółek kapitałowych.

Wykładowca uniwersytecki i doświadczony szkoleniowiec.

Rozwiń

Zwiń

Chcesz zapisać się na szkolenie telefonicznie lub mailowo?

Zadzwoń do naszego konsultanta lub wyślij mailem wypełniony formularz zgłoszeniowy.

(42) 235 31 95

[email protected]

Formularz zgłoszenia na szkolenie

Czy wiesz, że...

Każde nasze wydarzenie możesz również zamówić jako szkolenie wewnętrzne, w pełni dostosowane do specyfiki i potrzeb Twojej firmy. Dowiedz się więcej TUTAJ